lördag 26 april 2008

Vår på Brogårda/Frühling in Brogårda

17 grader och sol, och vi kan inviga vårt nyinköpta trädgårdsmöblemang som senare ska stå på vår lilla altan. Tyvärr har vi ännu inte fått vårt stora altandäck byggt men det ska byggas i veckan som kommer är det lovat :-)
Sen ska även ny matjord komma och gräs ska bli sått. Staket kommer att byggas på plats samt stenläggning kring huset och vid garaguppkörsel samt vid lilla altanen ska läggas inom ett par veckors tid.
17 Grad und Sonne und wir können unsere neugekauften Gartenmöbel einweihen, die später auf der kleinen Veranda stehen sollen. Leider wurde unsere Holzveranda noch nicht gebaut, aber das wird im Laufe der Woche geschehen. Wurde uns von den Handwerkern so versprochen :-)
Danach bekommen wir Mutterboden und der Rasen wird gesäht. Zaun und Platten rund um das Haus folgt danach und noch eine kleine Veranda von der Küche wird hoffentlich in ein paar Wochen fertig sein.

.........

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser mysigt ut! Här är också vår och en trädgård som behöver MYCKET jobb och tid :-). Men till slut ska man väl få till det som man vill ha det. Kram på er

Anonym sa...

Hejsan!
Har bara kollat lite snabbt igenom din blogg, ska kika mer senare.. Supermysigt hus iaf! =)

jag och min sambo ska köpa eller bygga hus, har kikat på samma hus som ni har o tänkte höra med er vad det kostade? Alltså hus + monteringskostnad? Om vi ska köpa ett så ska min sambo iofs göra en hel del själv så vi vill nog mest bara få huset tätt o sen göra resten själva.. Så om du vill så får du gärna berätta vad det kostar och hur lång tid tog det innan LB-hus hade tid o börja bygga på erat hus?

Mvh// Linda

Anonym sa...

Ser mysigt ut med ett glas vin i solen :) /Mamo

Anonym sa...

UNDERBARA tavlor. Jag kan passa dem när ni ska på semester någon gång! Och "bollen" med tallrikar inuti har kommit fram igen till min stora lycka. Låt den stå!!!

Nu mailar jag er istället!

Kram från den kvinnliga halvan av Mamo (och jag hoppas ni inte behöver tänka efter vilken det är.....)