fredag 18 september 2009

Flammkuchen



En ny maskin har tillkommit i vårt kök; en Flammkuchen-ugn :-)
Tanken är att jag snart ska börja sälja just Flammkuchen genom mitt nya företag: Lasses Flammkuchen - Zum Schwanen. Fixa en försäljningsvagn och sen besöka marknader, utställningar, lite catering osv. Förhoppningsvis kommer jag igång senare i höst.

Eine neue Maschine ist in unserer Küche dazu gekommen: ein Flammkuchenofen ;-) Es ist so gedacht, dass Lasse mit seiner neu gegründeten Firma Lasses Flammkuchen - Zum Schwanen, bald Flammkuchen verkauft. Jetzt fehlt noch ein Verkaufswagen und dann geht es los auf Märkte, Messen, Catering usw. Hoffentlich klappt es schon im Spätherbst.

1 kommentar:

Amo sa...

Det ser väldigt gott ut. Har (trots mitt ursprung) aldrig ätit flammkuchen och ser fram emot att en äkta svensk ska inviga mig i denna kulinariska värld.